What about the car?

Schouwing en onderhoud van de wagen. Today was the day. Op tijd opgestaan en snel nog naar de slager om beleg met mijn vershouddozen. Mijn auto afgezet aan de garage en verder gecarpoold naar het werk. ’s Avonds werd alles afgewerkt in omgekeerde volgorde. Op het werk kreeg ik zo’n zin in een “lekkere trek”, maar ik bedacht me dat de snoep toch weer in een plastiek verpakking zat. Voor mij reden genoeg om op mijn tanden te bijten. -> klinkt al goed hé 🙂
Thuisgekomen wou ik net vertrekken of een leverancier van diepvriesproducten stond aan mijn deur. Ik heb dan toch maar iets gekocht en ja, hier was dan wel plastiek bij … Weer iets waar ik toch wat extra aandacht aan moet besteden. En dan weer de sportieve toer op om mijn boodschappen te doen. Deze keer nam ik mijn lege eierdoosjes en mijn leeg zakje van aardappelen mee. 1 van mijn doosjes werd gevuld met verse bio-eitjes voor mij en het andere hergebruikt. Sinds onlangs wist ik dat ik ook mijn aardappelnetje mee terug mag brengen naar de winkel en dat deze dan hergebruikt worden. ’t Is dan wel plastiek, maar van het kringlooptype 🙂
Thuisgekomen, lekker eten gemaakt en daarna deel 2 van mijn 1ste haag afgewerkt. Vooral de hoogte koste mij toch wat meer moeite. De trapladder op en af en steeds weer testen of ze stabiel staat. Want alhoewel het hier gaat om een 2-handenbeveiliging, wil ik toch niet van de ladder vallen met een haagschaar in mijn handen (en zelfs niet zonder de haagschaar 😉 )
Nadien kwam 1 van mijn dochters af met een ijsje als beloning en ja, ook hier kwam plastiek aan te pas 🙁
De dag bevatte toch wel wat autokm’s, maar deze probeer ik ook zoveel mogelijk ecologisch af te leggen. Wat is dat in ’s hemelsnaam hoor ik je al denken? Wel, hierbij enkele tips:
– In de mate van het mogelijke zoveel mogelijk schakelen vermijden, dus zoveel mogelijk rechte banen rijden.
– Voldoende afstand houden met je voorligger, zodat je gewoon snelheid kan minderen zonder op je rem te moeten duwen en je bijna volledig stilstaat, waarna je dan weer veel moet optrekken.
– Zoveel mogelijk remmen door rem los te laten of door te remmen met de ontkoppelingspedaal. (verlagen van “vitesse”)
– Verder probeer ik niet te snel meer op te trekken en probeer ik mijn verbruik zo laag mogelijk te houden met behulp van mijn verbruikstellertje (het is echt al een persoonlijke challange geworden om het steeds anders te doen)
Dus .. start-to-eco kan gerust met behulp van de car. En het kan nog altijd beter 🙂

Share

Laat een reactie achter